ИНСТИТУТ ЗА ПЕДАГОШКА ИСТРАЖИВАЊА

Др Славица Максић

Slavica MaksicЗвање: Научни саветник
Oбласт интересовања: Образовање и васпитање даровите и талентоване деце и младих, испољавање, развој и подстицање креативности
Телефон: 011 2644 693
Е-маил:  Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.

Биографија

ОБРАЗОВАЊЕ

1998   Доктор психологије
Докторске студије на Унивезитету у Београду. 
Назив тезе: Схватања даровитости и ставови према образовању даровитих.

1990 Магистар психологије
Постдипломске студије на Универзитету у Београду, Факултет за филозофију.
Назив тезе: Социјалне карактеристике даровитих ученика средње школе.

1981 Психолог 
Студије на Универзитету у Београду, Факултет за филозофију, Одељење за психологију.

РАДНО ИСКУСТВО

Од 1985: истраживач у Институту за педагошка истраживања.
Одговорности: Руководилац истраживачког пројекта Института „Образовање за изазове демократског друштва“ (2001-2005), и „Образовање за друштво знања“ (2006-2010); директор Института (2002-2006).

СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ

1997 Japanese Studies Fellowship Programme, National Institute for Educational Research, Tokyo (Japan): Истраживања и образовање високо способне деце и младих у Јапану /3 месеца/.

1994 Open Society, The Institute for Educational Research, British Council, The National Association for Able Children in Education (NACE), The National Association for Gifted Children (NAGC) and Institute of Education, Northampton and London (United Kingdom): третман даровитих и образовна подршка за акадамски напредну децу у Великој Британији /један месец/. 

1990 Програм размене између Института за педагошка истраживања из Београда и Института за општу и педагошку психологију из Москве (Русија): Концепције даровитости и образовна подршка за даровиту децу у Русији /један месец/.

1989 European Exchange Students Programme, Netherlands Scholarship Programme, Faculty of Psychology, Centre of the Study of Giftedness, Nijemgen (Netherlands): Третман даровитих ученика у Холандији /три месеца/.

ЧЛАНСТВА У УДРУЖЕЊИМА

European Council for High Ability - ECHA (од 1992).
Ideaccion magazine Editorial Board 
(1997-1998).
Редакција Зборника Института за педагошка истраживања (од 1996).

БИБЛИОГРАФИЈА

КЊИГЕ

Максић, С. (2007/1998). Даровито дете у школи (друго издање). Београд: Завод за уџбенике.
Максић, С. (2006). Подстицање креативности у школи. Београд: Институт за педагошка истраживања.
Максић, С. (1993). Како препознати даровитог ученика. Београд: Институт за педагошка истраживања.

Поглавља

Максић, С. (2002). The relevance of curriculum research: the evaluation of curriculum-making processes. In M. Rosenmund, A.V. Fries & W. Heller, (Eds.), Comparing Curriculum - Making Processes (pp. 231-241). Bern: Peter Lang.
Максић, С. (2000). Self-perceptions of students from gifted and regular programs. In K. Maitra (Ed.), Towards Excellence. Developing and nurturing giftedness and talent (pp. 229-238). New Delhi: Mosaic Books.

Чланци

Максић, С. и Спасеновић, В. (2018). Educational Science students' implicit theories of creativity. Creativity Research Journal, 30(3), 287-294. doi: 10.1080/10400419.2018.1488200
Максић, С. (2016). Some questions about creativity in digital age. Настава и васпитање, 65(1), 17-29. doi: 10.5937/nasvas1601017M
Станишић, Ј., и Максић, С. (2014). Environmental education in Serbian primary schools: Challenges and changes in curriculum, pedagogy, and teacher training. The Journal of Environmental Education, 45(2), 118-131. doi: 10.1080/00958964.2013.829019
Максић, С. и Павловић Ј. (2011). Educational researchers' personal explicit theories on creativity and its development: a qualitative study, High Ability Studies, 22(2), 219-231. doi: 10.1080/13598139.2011.628850
Максић, С. и Iwasaki, K. (2009). Perfectionism of academically gifted primary school students: The case of Japan. Gifted and Talented International, 24(2), 51-60.