ИНСТИТУТ ЗА ПЕДАГОШКА ИСТРАЖИВАЊА

LEADERSHIP IN EDUCATION

 	  Ana PEŠIKAN Jelena STEVANOVIĆ   Издавач: Институт за педагошка истраживања  Година издавања: 2019.  

LEADERSHIP IN EDUCATION 

LEADERSHIP IN EDUCATION
Initiatives and trends in selected
European countries

Slavica Sevkušić
Dušica Malinić
Jelena Teodorović

Institute for Educational Research, Belgrade, Serbia Faculty of Education, University of Kragujevac, Jagodina, Serbia

Hungarian-Netherlands School of Educational Management, University of Szeged, Szeged, Hungary

There are good arguments in favour of a publication about the development and current status of leadership in education in the context of the education policy and practice of Eastern and Central Europe. Indeed, compared to publications about educational leadership in Western Europe and Anglo-Saxon countries, there is a gap in knowledge... Leadership in education - Initiatives and trends  in selected European countries reflects in a clear and readable manner the many developments and challenges of educational leadership in the selected countries and the work of many people who are committed to the scientific study of this field and to the development of schools and educational leaders.
Prof. Em. Dr. Eric Verbiest, University of Antwerp, Belgium

It is a great idea that the Institute for Educational Research, Belgrade, Serbia, Faculty of Education, University of Kragujevac, Jagodina, Serbia, and Hungarian-Netherlands School of Educational Management, University of Szeged, Hungary, have taken the idea to create very acute and topical material for education, school leaders and policy makers, and not only them: it is also very useful for students in higher educational institutions studying programmes of educational management and teacher education. This book gives us insight not only into educational leadership, but also the policy of education, the system of education, and vision of the future of the development of educational leadership.
Prof. Paed. Dr. llze Ivanova, University of Latvia, Latvia

The book reviewed here presents a range of qualities. The first of these is its cognitive value. The texts collected in the publication create a multi-voice and thus a rich picture of the experiences gathered during the process of development of leadership in education in selected European countries. It happened thanks to the careful selection of authors and the quality of the texts they have prepared... The book provides intellectual tools to analyze what happens when we undertake the effort to carry out changes in social practice. The message of the book is to encourage further exploration, emphasizing the ambiguity, ambivalence, and complexity of educational leadership.
Prof. Dr. Henryk Mizerek, University of Warmia and Mazury in Olsztyn, Poland

Нови наслови

Евалуација приступа Тролист

Евалуација приступа Тролист

Publikacije

НАСТАВА И УЧЕЊЕ У ПРОЦЕСИМА МОДЕРНИЗАЦИУЈЕ СРБИЈЕ

НАСТАВА И УЧЕЊЕ У ПРОЦЕСИМА МОДЕРНИЗАЦИУЈЕ СРБИЈЕ

ИДЕНТИТЕТ НЕУСПЕШНОГ УЧЕНИКА

ИДЕНТИТЕТ НЕУСПЕШНОГ УЧЕНИКА

Евалуација приступа Тролист

Евалуација приступа Тролист

Евалуација креативних активности у тематској настави

Евалуација креативних активности у тематској настави

Представе о образовним променама

Представе о образовним променама

Калитет и ефикасност наставе

Калитет и ефикасност наставе

Психолошка перспектива демократских односа

Психолошка перспектива демократских односа

Креактивне активности у тематској настави

Креактивне активности у тематској настави

Подстицање креативности у школи

Подстицање креативности у школи

Подстицање ученика похвалом и наградом

Подстицање ученика похвалом и наградом

Праћење и вредновање програма стручног усавршавања наставника

Праћење и вредновање програма стручног усавршавања наставника

О истраживању методу и знању

О истраживању методу и знању

Модели разредне дисциплине

Модели разредне дисциплине

Теорија и пракса професионалног развоја наставника

Теорија и пракса професионалног развоја наставника

Осећајно везивање

Осећајно везивање

Претпоставке успешне наставе

Претпоставке успешне наставе

Од психологије личности ка психологији особа

Од психологије личности ка психологији особа

Сарадња шкле и породице

Сарадња шкле и породице

TIMSS-2007

TIMSS-2007

Апорије образовања за демократију

Апорије образовања за демократију

Технологија, информатика, образовање

Технологија, информатика, образовање

Вршњачки односи и школски успех

Вршњачки односи и школски успех

Социјални односи и образовање

Социјални односи и образовање

Васпитање младих за демократију

Васпитање младих за демократију

Уважавање различитости и образовање

Уважавање различитости и образовање

Систем знања у настави

Систем знања у настави

Морални развој и морално васпитање

Морални развој и морално васпитање

Два века образовања у Србији

Два века образовања у Србији

Демократија у школстим уџбеницима

Демократија у школстим уџбеницима

Како препознати даривитог ученика

Како препознати даривитог ученика

Поглед у разред

Поглед у разред