Др Нада Шева
-
Звање: виши научни сарадник
Oбласт интересовања: развојна психолингвистика, рана писменост, породични контест и когнитивни развој, драмска игра и когнитивни развој
Телефон: 011/ 2 642 925
Мejл:
;Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели. Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.
БИОГРАФИЈА
Образовање
2003-2006: Докторат из психолингвистике, Department of Psychology, University of Stirling, Stirling, Scotland, UK.
1993-1998: Дипломирани филолог опште лингвистике, Катедра за општу лингвистику, Филолошки факултет, Универзитет у Београду, Србија.
Радно искуство
1998-до данас: Истраживач сарадник и асистент у настави (до 2003. и 2012-2014.) у Лабораторији за експерименталну психологију, Филозофски факултет, Универзитет у Београду
2000-2001: Истраживач сарадник и асистент у настави на Катедри за општу лингвистику, Филолошки факултет, Универзитет у Београду, Србија.
2007-2008: Главни истраживач на постдокторском пројекту, Department of Psychology, University of York, UK
2012-: Научни сарадник, Институт за педагошка истраживања, Београд.
Учешће у пројектима Министарства просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије
2012-: Унапређивање квалитета и доступоности образовања у процесима модернизације Србије (пројекат финансира Министарство просвете, науке и техонолошког развоја, број ИИИ47008), носилац пројекта: Институт за педагошка истраживања, Београд.
2012-: Од подстицања иницијативе, сарадње и стваралаштва у образовању до нових улога и идентитета у друштву (пројекат финансира Министарство просвете, науке и техонолошког развоја, број ОН179034), носилац пројекта: Институт за педагошка истраживања, Београд.
Руковођење и учешће у осталим пројектима
1998-2001: Categories and Processes in Early Serbian Child Language, Лабораторија за експерименталну психологију, Филозофски факултет, Универзитет у Београду и Катедра за општу лингвистику, Филолошки факултет, Универзитет у Београду, Србија.
2000-2003: Elektronski korpus srpskog jezika, Лабораторија за експерименталну психологију, Филозофски факултет, Универзитет у Београду и Институт за експерименталну фонетику и патологију говора, Београд, Србија, http://www.serbian-corpus.edu.yu/indexie.htm.
2007-2008: Computational and cross-linguistic analyses of stress (Компјутерска и крослингвистичка анализа акцента). ESRC/ARC Bilateral Research Awards Grant, RES 000-22-1975, University of York, UK.
2012-2014: Evolution of Semantic Systems (EoSS), Max Planck Institute for Psycholinguistics, Nijmegen, Netherlands- члан конзорцијума који је био одговоран за прикупљање података за српски језик.
2017–2020: руководилац истраживачког тима TIMSS 2019 у Србији: испитивање ученичких постигнућа у математици и природним наукама
2015-2019: руководилац потпројекта и заменик руководиоца пројекта Унапређивање квалитета и доступоности образовања у процесима модернизације Србије (пројекат финансира Министарство просвете, науке и техонолошког развоја, број ИИИ47008), носилац пројекта: Институт за педагошка истраживања, Београд.
Остале активности
Чланства у уређивачким одборима часописа, уређивање монографија, рецензије научних радова и пројеката
1) Коуредник тематског зборника водећег националног значаја (М48):
Лазаревић, Е., Гутвајн, Г., Малинић, Д. и Шева, Н. (2018) (ур.). Унапређивање квалитета и доступности образовања у Србији. Београд: Институт за педагошка истраживања (336 стр). ISBN 978-86-7447-142-5.
2) Рецензент за часописе:
-
Психологија (Impact Factor: 0,396, ISI Journal Citation Reports © Ranking: 2017:124/135(Psychology, Multidisciplinary);
-
European Journal of Psychology of Education (Impact Factor: 1,483, ISI Journal Citation Reports © Ranking: 2017: 29/59 (Psychology, Education)
-
Зборник Института за педагошка истраживања (SJR: 0.188, часопис је из категорије М24)
Педагошки рад
-
Аутор програма за родитеље о драмској игри и дијалошком читању са децом и
-
Реализатор следећих акредитованих семинара за период 2018/2021. године:
а) Отворени задаци и креативна игра ─ подстицај дивергентног мишљења и маште у настави (серија Tролист: развијање иницијативе, сарадње, стваралаштва), Каталошки број: 523
б) Истраживачки рад ученика ─ подстицај за дивергентно икритичко мишљење у настави (серија Tролист: развијање иницијативе, сарадње, стваралаштва),Каталошки број: 459
в) Како мислити друкчије ─ интердисциплинарно и дивергентно,(серија Tролист: развијање иницијативе, сарадње, стваралаштва), Каталошки број: 464
2012-2014: демонстраторски/менторски рада са студентима прве године за предмет Когнитивна психологија на Филозофском факултету у Београду.
Страни језик
Енглески језик