Skip to main content

ИНСТИТУТ ЗА ПЕДАГОШКА ИСТРАЖИВАЊА

Учешће сатрадника Института на међународној конференцији ECER

У периоду од 8. до 12. септембра Београд је био стециште велике међународне конференције истраживача у образовању (ECER - European conference on Educational Reseach). Око 2500 научника из 73 земље окупило се на петодневној конференцији, у оквиру које које је био уприличен и ручак са члановима локалне академске заједнице.

На том догађају представнице Института за педагошка истраживања биле су: др Ивана Ђерић, др Смиљана Јошић, др Милица Марушић Јаблановић и др Јелена Стојковић.Имале су прилику да понуде савете докторандима и представе своје научне каријере.

У оквиру главних сесија представљено је више радова истраживача Института:

- др Драгана Гундоган представила је коауторски рад на секцији за еколошко образовање рад под називом What stimulates Environental Identity of Students with High Environmental Literacy – Teachers’ Perspective (ауторке: Станишић, Ј., Марушић Јаблановић, М., Гундоган, Д., Благданић, С., Веинивић, З. и Жупанец, В. ). Обухваћени су резултати квалитативног истраживања о кључним чиниоцима за развој еколошког иденитета ученика односвне школе из перспективе њихових наставника.

- др Смиљана Јошић учествовала је са два коауторска рада у оквиру секција посвећених сарадничком решавању проблема адолесцената. Први рад, What Makes Collaboration Work? Identifying Productive and Unproductive Interaction in Peer Problem Solving (ауторке Јошић, С., Виденовић, М. и Степановић Илић, И.), приказује резултате емпиријског истраживања и идентификоване обрасце сарадничких интеракција ученика. Други рад, Enhancing Adolescents’ Potentials to Solve Problems Collaboratively: Development of a Scaffolding Tool (аутори Степановић-Илић, И. и сарадници), представио је развој алата заснованог на научним доказима, који ученицима и наставницима може послужити као подршка у продуктивној сарадњи.

- др Владимир Џиновић представио је коауторски рад под називом Educational Context and Dynamics of the Agonistic Self: Incentives and Obstacles for the Psychological Well-being of Youth (аутори Дробац и Џиновић) у оквиру секције посвећене добробити ученика у образовном и здравственом контексту. Представљени су налази квалитативног истраживања о утицају образовног контекста на динамику агонистичког селфа и психолошко благостање младих.

- Нада Шева је на конференцији представила два рада: Partnership of Families and Kindergartens: “Ride of the Tandem Bicycle” through Serbia, (самостални рад) истраживање о различитим облицима сарадње породице и вртића у контексту промене нових Основа програма предшколског васпитања и образовања "Године узлета"; Professional image of preschool teacher: changes related to the implementation of new ECEC curricula in Serbia (самостални рад), истраживање о увидима васпитача и стручних сарадника о промени професионалне улоге васпитача у контексту промене нових Основа програма предшколског васпитања и образовања "Године узлета".

- Др Ивана Ђерић представила је рад Preschool counselors as facilitators of reflective practice in a professional learning community (ауторке: Ђерић, И., Шева, Н. и Чолаковић, Д.). Рад се бави улогом стручних сарадника као фацилитатора рефлексивне праксе у оквиру заједница професионалног учења током и наконимплементације нове програмске концепције у области предшколског васпитања и образовања у Србији.

- Као члан мреже за еколошко образовање, др Милица Марушић Јаблановић позвана је да одржи предавање члановима мреже, на којем је приказала наставни програм за област екологије у основној школи, његов садржај и развој, као и укупни друштвени покрет који има за циљ заштиту природних добара у Србији.

Поред излагања, Институт је имао и свој промотивни штанд на којем су представљене публикације, пројекти и међународна сарадња, што је била прилика за умрежавање и унапређење видљивости Института на европској истраживачкој сцени.

На крају, напомињемо да је др Смиљана Јошић, поред учешћа у научном програму, била и члан организационог одбора конференције, доприносећи сложеној оргнаизацији једног од најзначајнихих међународних скупова у области образовања.