У TIMSS истраживању користе се тестови постигнућа из математике и наставних предмета из области природних наука, као и контекстуални упитници који уз ученике попуњавају родитељи, учитељи и директори основних школа.
Сви ученици из изабраних одељења попуњавају Упитник за ученике. Ученици ће такође добити и Упитник за родитеље који ће попунити њихови родитељи или старатељи. Такође, учитељи који предају овим ученицима добиће Упитник за учитеље, а директори школа Упитник за школе који се попуњавају електронски путем.
Ученици четвртог разреда у тестовима решавају задатке различитог нивоа сложености. TIMSS задаци испитују постигнуће ученика у оквиру три когнитивна домена:
Збирка TIMSS задаци из 2011. године учитељи могу да користе у настави математике и природних наука (у четвртом разреду то је предмет Природа и друштво). Значајно је нагластити да, без обзира на то што један број TIMSS задатака није обухваћен нашим наставним програмом од првог до четвртог разреда, анализе на основу података из 2015. године показују да је процена постигнућа наших ученика поуздана, и да би постигнуће било једнако и када би се узели у обзир само задаци који се заснивају на градиву покривеном програмом.
У свакој од 165 изабраних школа учесетвује најмање једно одељење четвртог разреда у TIMSS истраживању. Помоћ и подршку у реализацију тестирања пружају школски координатори. Организују се TIMSS обуке за школске координаторе како би се успешно спровело тестирање у школама. Обуку реализују сарадници Института за педагошка истраживања.
Ово истраживање нема за циљ да вреднује постигнуће појединачних ученика, учитеља или директора. Ниједан податак који би омогућио да се идентификује ученик, учитељ или школа неће бити објављен нити анализиран. Подаци које ћете прикупити ће нам помоћи да пратимо функционисање образовног система, да пружимо релевантне информације представницима образовних политика и школама, не откривајући идентитет учесника истраживања.
Најважнија порука за школе које ће учествовати у TIMSS 2019 јесте да нема потребе да се врши притисак на ученике и учитеље у погледу тестирања. Много је битније да се на ефикасан начин искористе прикупљени подаци који ће показати пут просветним властима како да унапреде квалитет наставе и образовања у Србији. Учешће у међународним студијама је одлична прилика да прикупимо поуздане податке о томе шта је потребно да мењамо, у ком правцу треба да се развијамо, како би образовање у будућности било квалитетније за све ученике.